27 stycznia 2012

lampka nocna z kawałka starego słupa



Lampka nocna zrobiona z kawałka starego słupa chodziła za mną od bardzo dawna. Nie jest to żadne objawienie, bo podobnych projektów widziałam już kilka... jednak nie dawało mi to spokoju. Ponieważ w warsztacie i pracowni wciąż "ciepły" jest temat słupów (nie będzie to jedyny słupowy post w najbliższym czasie), a  ja i tak miałam zrobić kilka propozycji podstawek do lampek nocnych... to zaczęłam, może trochę inaczej niż zakładały projekty. 
Niemniej również toczona :) 
Nie było łatwo, ani przyjemnie. 33 cm, o przekroju 13 cm /13cm kawał słupa zamontowany na tokarce okazał się nie wywarzanym klocem, który zaczynając się kręcić przeraził mnie okrutnie. Z pomocą R udało nam się go opanować, a ja zebrałam się na odwagę i  wytoczyłam smukłości oraz przeszlifowałam łukowe elementy na gładko .


... i tą radosną twórczością rozpoczynam serię lampki nocne by: Czary z Drewna

24 komentarze:

  1. Olu, jestem pełna podziwu, że wykonałaś ją sama. Widoczne na zdjęciach spękanie tylko dodaje jej uroku. Podobna do tych z Bleu Nature. Idealna do domów w stylu chapel.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku ale cuda tworzysz:) jestem pod wielkim wrażeniem:***

    OdpowiedzUsuń
  3. jacie ale klimatyczna
    rozkwitasz nam Al.
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna lampa, jednak muszę napisać że jestem pełen podziwu dla Twojej determinacji i chęci tworzenia, bo to raczej nie lekkie zadanie takie toczenie.

    Wyszło rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. no no no, Olcia nam się rozkręca:) Ja tam czekam na jeszcze, bo masz fajne nietuzinkowe pomysły na coś "swojego". I tak oto powstaje dobra marka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna. Zawsze o czymś takim marzyłam. Podziwiam, że sama zabrałaś się za takie prace. Czapki z głów. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. No no... nareszcie ktoś zaczyna w tym naszym kraju fajne rzeczy robić:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasia, dziękuję! Jak włączyłam tokarkę z tym klocem to się naprawdę przeraziłam tak się to "kręciło" nieobliczalnie. Marzyły by mi się takie dwie w sypialni przy łóżku. Na razie stanęła na komodzie. A pęknięcia w słupach są super, ale znaleźć dobrze popękane słupy to sztuka!

    Scraperka, Carr, dziękuję!

    Zacisze, przyznaję nielekkie i dziękuję za miłe słowo.

    Ana, markę tworzymy i stramy się każdego dnia

    Lilla, w przygotowaniu mam post o tworzeniu lampek, będzie kilka stojaków do zamówienia :) więc można spełnić marzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. +li+ nabiorę trochę wprawy będę je robiła

    Mila, :)

    OdpowiedzUsuń
  10. boooska!!!!
    i teraz na nią patynka.ahhhhh :*

    OdpowiedzUsuń
  11. o ja cie boska!!!! a ta moja podstawa aktualna nie? zaraz po stole;p tylko ciiicho:p

    OdpowiedzUsuń
  12. Olu:) Śliczności lampa:) Gratuluję pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiekna lampa, podstawa fantastyczna. Podziwiam Cie za umiejetnosc poslugiwania sie tokarka i tym nozem, pamiatam jak bylam mala dziewczynka przygladalam sie wielkimi oczami tacie jak toczy, piekny byl to widok:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. ooooo a ja mam taki słupek pozostały po montażu schodów, tzw "król"... hmm.... natchnełaś mnie!!! tylko musiałabym jakąś podstawę do niego wymyślić...

    OdpowiedzUsuń
  15. Pozazdrościć talentu. Bardzo fajna i oryginalna lampka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jest piękna, taka spokojna i cieplutka, w sumie to nie powinno się tak mówić o lampie, ale z tym mi się właśnie kojarzy:)

    OdpowiedzUsuń
  17. jest po prostu C U D W O W N A !!!

    OdpowiedzUsuń
  18. o łał... niesamowicie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  19. Al....fajowa jest...moje klimaty 100%...jeszcze jak sie zestarzeje...cudo!!

    Ech...u Ciebie tylko wzdycham:)
    Pozdrawiam i fajnej niedzieli zycze!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Po prostu piękna! Szukałam czegoś podobnego w sklepach - nie ma! :-( Już ją widzę w swoim mieszkaniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. MeaArt są do wykonania na zamówienie, ale w sklepach nie wylądują, to jednorozowe wydania :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajna, minimalistyczna lampka, drewno dodaje jej uroku! Ja jestem świeżo po remoncie i kupiłam sobie taką do mojego pokoju.
    Super blog, bo bardzo lubię drewniane motywy - będę tu a pewno zaglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Minimalistyczna, ale moim zdaniem ładna i gustowna :)

    OdpowiedzUsuń